Moc uzdrawiania | Dwa tysiące lat uzdrawiającej mocy Boga

uzdrowienie kościół Wrocław

Czy epoka cudów minęła? Czy cuda ustały po epoce apostolskiej? Uważam, że odpowiedzią na oba te pytania jest stanowcze „nie”. Bóg dokonywał cudów w całej historii kościoła. Boża uzdrawiająca moc działa w każdym stuleciu, w każdym pokoleniu i dla każdej osoby, która ma wiarę, by wierzyć w uzdrowienie.

Wierzę, że Jezus jest ten sam wczoraj, dzisiaj i na wieki; jeśli Jezus uzdrawiał, kiedy był na ziemi, będzie uzdrawiał na zawsze. Jeśli prawdą jest, że cuda nie ustały, powinien istnieć zapis świadectw uzdrowień w ciągu ostatnich dwóch tysięcy lat. Po dokładnym zbadaniu okazuje się, że uzdrawiająca moc nigdy nie została zgaszona, z wyjątkiem życia tych, którzy przestali wierzyć. Przyjrzyjmy się niektórym świadectwom uzdrowień na przestrzeni wieków.

Ojciec wczesnego kościoła, Polikarp (69-155 ne) siedział u stóp Apostoła Jana i słuchał jego opowieści o Jezusie. W liście do zboru w Filippi zachęca starszych zboru do modlitwy za chorych. Dlaczego miałby im kazać modlić się za chorych, gdyby uzdrawianie ustało?

Klemens (AD ?-95), pastor kościoła w Rzymie, napisał szczegółowe instrukcje dla duchownych odwiedzających chorych. Powiedział: „Niech więc przez post i modlitwę wstawiają się nie za pomocą dobrze ułożonych i odpowiednio uporządkowanych słów nauki, ale jako ludzie, którzy z ufnością otrzymali dar uzdrawiania na chwałę Bożą”.

Justyn Męczennik (100-165 ne) był wpływowym pisarzem, filozofem i ewangelistą żyjącym w II wieku, który ostatecznie został ścięty przez rząd rzymski za swoje przekonania. Podkreślił, że chrześcijanie „leczyli i uzdrawiają”.

Ireneusz (125-200 n.e.) napisał serię książek zwalczających fałszywe doktryny we wczesnym Kościele. Wyjaśnił, że chrześcijanie „wciąż uzdrawiają chorych, kładąc na nich ręce, i zostają uzdrowieni. Co więcej, jak już powiedziałem, nawet umarli zostali wskrzeszeni”.

Tertulian (160-240 ne) służył w Afryce Północnej. Przytacza świadectwa uzdrowień zarówno wybitnych ludzi, jak i zwykłych ludzi, którzy zostali uzdrowieni.

Uzdrawianie było ważną częścią kościoła przez pierwsze dwieście lat, ale potem pojawił się problem. Orygenes (185-284 n.e.) zauważył, że cuda stawały się coraz rzadsze. Wspomina obfitość cudów i wydarzeń nadprzyrodzonych w czasach Chrystusa i pierwszych Apostołów, a następnie zauważa, „ale od tego czasu znaki te zmalały”. Co ciekawe, dokładnie wskazuje powód, dla którego cuda stały się rzadkie, kiedy mówi, że nie było uzdrowień z powodu braku świętości wśród wierzących.

Kiedy Konstantyn uczynił chrześcijaństwo religią państwową w 313 r., wielu przystąpiło do kościoła ze względu na korzyści polityczne. Zmieniło to punkt ciężkości chrześcijaństwa z ruchu, który spotykał się w domach, na zorganizowany ruch, który kładł nacisk na liturgię i przywództwo biskupów. Za źródło łaski uważano jedynie sakramenty udzielane przez szafarzy wyświęconych. To spowodowało wyschnięcie darów Ducha w zwykłych chrześcijanach. W rezultacie uzdrowienia i cuda stały się rzadsze w rękach księży i ​​biskupów mianowanych politycznie.

Później powstał nowy ruch zwany monastycyzmem. Były to grupy mężczyzn, którzy zostali mnichami, aby poświęcić swoje życie modlitwie. Wiedli proste, surowe życie, aby skupić się na szukaniu Boga. Chociaż niektórzy mnisi uznali, że ilość znoszonego cierpienia była oznaką oddania Bogu, inni mnisi zdobyli reputację dzięki potężnym modlitwom i cudownym uzdrowieniom.

Na przykład Antoni (251-356 n.e.), któremu przypisuje się początek ruchu monastycznego, często modlił się za chorych i uwalniał ciemiężonego demona. Atanazy (295-373 ne) pisze o jednym przypadku, kiedy wielu chorych zebrało się przed jaskinią Antoniego, prosząc o modlitwę. Kiedy wyszedł Antoni, „przez niego Pan uzdrowił dolegliwości cielesne wielu obecnych, a innych oczyścił od złych duchów”.

Hieronim (347-420 ne) pisze o innym mnichu Hilarionie (305-385 ne), który odkrył sparaliżowanego mężczyznę leżącego w pobliżu jego domu. Potem „wielko płacząc i wyciągając rękę do leżącego na ziemi człowieka, powiedział: 'Proszę cię w imię naszego Pana Jezusa Chrystusa, wstań i chodź’. Słowa wciąż były na ustach mówiącego, kiedy z cudowną szybkością członki zostały wzmocnione, a mężczyzna wstał i stał twardo”.

Ambroży (340-397 n.e.), biskup Mediolanu, uzdrowił niewidomego i napisał: „Jak Ojciec daje dar uzdrawiania, tak też daje Syn”.

Jednym z najbardziej wpływowych pisarzy i myślicieli w chrześcijaństwie był Augustyn (354-430). We wczesnych latach swojej posługi odrzuca zjawiska nadprzyrodzone z doświadczenia kościoła. Zaznacza, że ​​„świadectwem obecności Ducha Świętego nie są już cuda, ale miłość Boga w sercu do Kościoła”. Jednak później zmienił zdanie i opisał wiele nadprzyrodzonych wydarzeń, których doświadczył.

W jego klasycznym dziele Miasto Boże jeden rozdział zatytułowany jest „O cudach, które zostały dokonane, aby świat mógł uwierzyć w Chrystusa, i które nie przestają się dziać teraz, gdy świat wierzy”. Augustyn mówi: „Już teraz cuda dokonują się w imię Chrystusa”. Następnie Augustyn wymienia kilka cudów, których osobiście doświadczył, w tym: „uzdrowienia ze ślepoty, raka, dny moczanowej, hemoroidów, opętania przez demony, a nawet wskrzeszania umarłych”.

Kościół Wrocław jest częścią tej pięknej historii.

Niestety, wczesne poglądy Augustyna na temat ustania cudów silnie oddziaływały na kolejne pokolenia uczonych. Chociaż pisał o cudach w późniejszych latach, jego wczesne pisma są w dużej mierze odpowiedzialne za przekonanie, że cuda ustały.

Pomimo rozpowszechnienia się tej wiary, cuda trwały w życiu wielu wierzących. Benedykt (480-547 ne) modlił się kiedyś za zmarłego mnicha, który został przygnieciony spadającą ścianą na placu budowy klasztoru. Ciało zostało złożone w jego pokoju i Benedykt modlił się gorliwie przez godzinę. Pod koniec tego czasu mnich został wskrzeszony i wrócił do pracy na murze.

Istnieje wiele fantastycznych opowieści o uzdrowieniach z lat 500-1000 ne. Większość z tych historii została wykorzystana do udowodnienia świętości godnych jednostek. Wielu chorych wędrowało do grobów świętych lub do sanktuariów w poszukiwaniu uzdrowienia. Kościoły często gromadziły relikwie, o których mówiono, że mają moc uzdrawiania. Relikwie te obejmowały kości świętych, fragmenty prawdziwego krzyża, różne całuny, głowę Jana Chrzciciela, tuniki świętych lub inne święte fragmenty historii, które służyły jako punkt kontaktowy dla wierzących w cud.

Modlitwa o uzdrowienie i modlitwa o uzdrowienie z raka jest dla Ciebie dziś dostępna.

Pojawili się nowi przywódcy, którzy zapoczątkowali ruch „wędrownego brata”. Mężczyźni ci złożyli śluby ubóstwa, czystości i posłuszeństwa. Podobnie jak uczniowie Jezusa podróżowali i głosili, nie zabierając ze sobą dodatkowych pieniędzy ani ubrań. W ich posługach odnotowano wiele cudów.

Bernard z Clairvaux (1090-1153) uzdrawiał chromych, niemych, niewidomych i wielu innych, którzy przychodzili do niego w poszukiwaniu uzdrowienia. Pewien chłopiec, który był głuchy i niemy od urodzenia, zaczął mówić po tym, jak Bernard modlił się za niego. Tłumy, które były świadkami cudu, wiwatowały, gdy święty postawił chłopca na ławce, aby mógł do nich mówić.

Hildegarda z Bingen (1098-1179) była kobietą, która płynęła w cudach. Kiedy ludzie przychodzili do niej po modlitwę, stosowała różne metody uzdrawiania, gdy prowadził ją Duch. „Czasami używanym medium była modlitwa, czasem proste polecenie, czasem woda, która jak w jednym przypadku leczyła paraliż języka”. Mówiono, że „rzadko przychodził do niej chory i nie został uzdrowiony”.

Franciszek z Asyżu (1181-1226) był wpływową siłą w chrześcijaństwie, który założył franciszkański zakon księży. Głoszeniu Franciszka towarzyszyły znaki i cuda. Pewnego razu, kiedy głosił kazanie w Narni, modlił się za człowieka, który był całkowicie sparaliżowany. Po tym, jak Franciszek uczynił znak krzyża nad głową, mężczyzna poderwał się i zaczął iść.

Tomasz z Akwinu (1225-1274) odwiedził kiedyś Watykan. Papież z dumą pokazał świętemu wszystkie skarby Kościoła: złoto, srebro, piękne obrazy i dzieła sztuki. Papież zwrócił się do Tomasza z Akwinu i z dumą powiedział: „Kościół nie może już mówić: „Srebra i złota nie mam”. Akwinata ze smutkiem podniósł głowę i odpowiedział: „I już nie może powiedzieć: „Wstań i chodź”. wiedział, że punkt ciężkości kościoła zmienił się z niebiańskiej władzy na doczesne bogactwo.

Tomasz z Akwinu był człowiekiem wielkiej modlitwy. Często nazywano go geniuszem ze względu na jego wiedzę, naukę i umiejętności pisarskie. Jednak w swojej posłudze doświadczył wielu cudów. Pewien papież oświadczył, że Tomasz z Akwinu dokonał tylu cudów, ile jest artykułów w jego słynnej książce Summa Theologica

Wincenty z Farrier (1350-1419) został uzdrowiony z choroby po wizji Chrystusa i rozpoczął swoją posługę w wyniku osobistego doświadczenia z uzdrawiającą mocą Boga. Kiedy głosił kazania w Holandii, codziennie o określonej godzinie modlił się za chorych, ponieważ było tak wielu ludzi szukających cudów.

W okresie Reformacji nowy nacisk położono na znaczenie Słowa Bożego i na wiarę niezbędną do zbawienia. Reformatorzy głosili przesłanie, które podkreślało, że uzdrowienie duszy jest ważniejsze niż uzdrowienie ciała. Ale nawet Marcin Luter (1483-1546) od czasu do czasu modlił się o uzdrowienie chorych. Pewnego razu dobry przyjaciel Lutra, Filip Melanchton, poważnie zachorował. Luter żarliwie modlił się za niego i wyznał wszystkie obietnice uzdrowienia z Pisma Świętego. Następnie wziął Melanchtona za rękę i powiedział: „Bądź dobrej myśli, Filipie, nie umrzesz”. Mężczyzna został uzdrowiony i szybko odzyskał zdrowie.

Jan Hus (1373-1415) był przywódcą Morawian, który dzięki swemu oddaniu modlitwie zapoczątkował jeden z największych ruchów misyjnych w historii. Jedna z morawskich historii mówi: „Jest… udowodnione zarówno faktami, jak i Pismem Świętym, że zawsze mogą istnieć [dary cudów i uzdrowień] tam, gdzie jest wiara i że nigdy nie zostaną całkowicie od niej oderwani”.

George Fox (1624-91), kwakier, odnotował ponad sto cudów. Jedna z historii z jego dziennika dotyczy uzdrowienia Johna Banksa. Mężczyzna odczuwał straszny ból w prawej ręce i dłoni. Szukał lekarstwa u lekarzy, ale żaden z nich nie mógł pomóc. Fox położył na nim ręce, a kilka godzin później ramię zostało całkowicie przywrócone.

Johna Wesleya(1703-91), który zapoczątkował ruch metodystów, był dynamitowym kaznodzieją, który przyniósł zbawienie Anglii. Wesley zeznał, że został kilkakrotnie uzdrowiony w nadprzyrodzony sposób. Pewnego razu w piątek zachorował, aw niedzielę ledwo mógł podnieść głowę z poduszki. Opowiada: „Byłem zmuszony leżeć przez większą część dnia, będąc łatwym tylko w tej pozycji. Wieczorem, oprócz bólu pleców i głowy oraz gorączki, która nadal mnie dopadała, gdy tylko zacząłem się modlić, złapał mnie taki kaszel, że ledwie mogłem mówić. Równocześnie mocno przyszło mi do głowy: „Te znaki będą towarzyszyły tym, którzy wierzą”. Głośno wzywałam Jezusa, aby pomnożył moją wiarę i potwierdził słowo Jego łaski. Gdy mówiłem, ból mi ustąpił, opuściła mnie gorączka, wróciły siły ciała, i przez wiele tygodni nie czułem ani słabości, ani bólu. Tobie, Panie, dziękuję”.

Bezsilny kościół nie jest tym, co Bóg zamierzył. Jezus dał pierwotnym uczniom moc uzdrawiania i ta moc nigdy nie została odebrana kościołowi. Został zignorowany, wyśmiany i powątpiewany; ale moc uzdrawiania istniała w każdym pokoleniu dla tych, którzy uwierzą.

* Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat historii uzdrowień, zachęcam do przeczytania książki mojego przyjaciela, dr Eddiego Hyatta, 2000 lat charyzmatycznego chrześcijaństwa

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *